wtorek, 15 stycznia 2013

Pasta al pomodoro.

Pomidor jest według mnie (i nie tylko!) idealnym kompanem dla makaronu. 
Niewielu jest ludzi, którzy by takiego połączenia nie lubili.
Sos, który prezentuję możecie oczywiście urozmaicic o dowolne dodatki (np. mięso), jednak ja dzisiaj miałam ochotę na coś pożywnego, zdrowego i lekkiego jednoczesnie :) Stąd też wybór padł na makaron pełnoziarnisty z sosem pomidorowym. 
Polecam taki rodzaj makaronu, ponieważ daje uczucie sytości na dłużej i zawiera więcej błonnika, więc jest lepszy od typowego białego (a smakiem niemal się nie różni:) ) 


Składniki na 2 porcje:
- makaron penne (130g) - u mnie pełnoziarnisty Lubella
- puszka pomidorów krojonych (400g)
- cebula
- oliwa z oliwek
- garśc oliwek (zielone lub czarne; u mnie z papryką)
- starty ser (polecam Parmezan lub Grana Padano) 
- sól, bazylia (świeża lub suszona)


Siekamy drobno cebulkę i podsypując lekko solą smażymy na oliwie z oliwek. 
Po paru minutach na patelnię dodajemy pomidory z puszki i doprawiamy solą (ja używam mieszanki z ziołami prowansalskimi) oraz suszoną bazylią. Dusimy sos (na małym ogniu) przez 20 minut, pamiętając by od czasu do czasu zamieszac.
W tym czasie należy przygotowac makaron - zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Ja preferuję wersję twardawą (rozgotowany makaron=niesmaczne danie), więc zawsze gotuję go około 9 minut w osolonej wodzie :)
Odkrywamy patelnię z sosem, ale nie zdejmujemy z palnika - pozwólmy mu trochę odparowac i zgęstniec. 
Kroimy oliwki na cienkie plasterki.
Przygotowany makaron odcedzamy i dzielimy na dwie porcje. Każdą z nich polewamy sosem, układamy kawałki oliwek, a następnie posypujemy całośc serem (w dowolnej ilości :D). Możemy udekorowac talerz listkami świeżej bazylii, ale ja z braku takowej - dodałam trochę więcej suszonej do sosu.
Podajemy - najlepiej smakuje na ciepło.

Jest to bardzo proste w przygotowaniu, smaczne i tanie danie. Polecam!


A już niedługo przepis na:



Zapraszam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz